Lingvisme

En blogg om språk – skrevet av lingvistikere

Uheldig utvalgsnavn

with one comment

Jeg føler meg litt slem som lo av dette, men til mitt forsvar kan jeg si at ingen ble skadet. Og da mener jeg ikke av latteren min, men i hendelsen som framkalte latteren. Hendelsen, som ble omtalt i Aftenposten, var at en rullestolbruker som skulle av T-banen, falt ned i skinnegangen. Vedkommende slapp unna med noen skrubbsår, men hendelsen skal likevel

[…] bli overført til en ekstern havarikommisjon (Aftenposten 16.9.2009)

Kommisjonen er sikkert bra nok den, men jeg ville blitt en smule betutta hvis jeg var i en ulykke som måtte granskes av noe så dramatisk som en havarikommisjon.

Written by Eli Anne

september 16, 2009 kl. 19:45

Publisert i lol

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heh, bloggen din får meg il å tenke på en samtale i åttende, en jegte som snakket med engelsklæreren vår. "Men det må jo være 'mouses', det er jo helt tydelig" "Nei, det er 'mice', mas sier jo ikke 'muser' på norsk heller?" "Jo, det gjør man! Akkurat som 'stoler' og 'kjøleskaper'!"

    Ami

    september 19, 2009 at 13:36


Legg igjen en kommentar

